Kettős Ferrari győzelem Monte Carlo utcáin
Vettel nyerte a versenyt Monacoban
Sebastian Vettel ért célba elsőként a Monacoi Nagydíjon. Mögötte a csapattárs, Kimi Räikkönen és Ricciardo haladhattak át a célba. A Ferrari finnje meglehet, megszerezte az első rajthelyet és vezette is sokáig a futamot, a jó taktika és bokszkiállás után Vettel megelőzte őt.
A verseny száraz, napos körülmények között zajlott. A 25°C, a pálya 51°C fok volt az induláskor. A rajt előtt, Jenson Button kapott élőben rádiós üzenetet Alonsotól, aki Indianapolisból jelentkezett be. A spanyol sok sikert kívánt Buttonnak és kérte, hogy vigyázzon az autójára, mire a brit viccelődve annyit mondott neki, hogy bele fog pisilni az ülésébe.
A rajt gond nélkül indult, Räikkönen szépen eljött. Az első 10 sorrendje a rajtot követően:
Räikkönen, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Pérez, Grosjean, Magnussen, Hülkenberg. Igaz, az első kanyarnál a két Red Bull összeért, de nem ütötték ki egymást.
A 8. körben Hamilton a 12. pozícióban autózott, miközben panaszkodott arra, hogy nem igazán tud mit tenni, nem tud előzni, hiszen nincsen hely Monacoban. Akkor, Räikkönen 2 másodperccel vezetett Vettel előtt, míg Bottas már 3 másodpercre követte a németet. Az első 10 sorrendje:
Räikkönen, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Pérez, Grosjean, Magnussen, Hülkenberg.
Wehrlein a 13. körben megkapta az 5 másodperces büntetését, mert a bokszutca végén, majdnem összeütközött Buttonnal, a nem biztonságos kiengedés miatt.
A 16. körben Hülkenberg adta fel a versenyzést a 10 helyről, a sebességváltó meghibásodása miatt. Aztán, egy körrel később, Pérez egy cserére hajtott be és kapott egy új első szárnyat. Mindez Hamitonnak kedvezett és feljött a 10. helyre a Mercedesszel.
A 26. körben Vettel már közelebb, egy másodpercen belül volt Räikkönenhez képest, és Bottas is 3 másodpercre csökkentette a hátrányát. Mögöttük, Verstappen is emelte a tétet a Red Bullal a negyedik helyen. Ő volt az első, aki kiállt először az élmezőnyből. A kerékcseréje nem volt gyors, amit 3.5 mp alatt hajtották neki végre.
A Mercedes egy körrel később reagált és Bottas kiállása 2.7 másodperc volt. Majdnem 1 másodperccel végeztek gyorsabb munkát a németek. A finn közvetlen a holland elé jött vissza. Ha a Red Bull gyors a kiállásnál, akkor ez fordítva lett volna. Räikkönen a 35. körben állt be. Kerekeit 3.4 mp alatt cserélték le.
Ricciardo a 39. körig várt a cserével. Az ausztrál előtte nagyon gyors volt, és a Red Bull is a bokszban. 2.8 másodperc alatt cseréltek neki kerekeket. Daniel ezzel átugrotta Verstappent és Bottast, így feljött a harmadik helyre. Miután ezt Max megtudta, rendkívül dühösen reagált a csapatrádión keresztül. Egy körrel később Vettel is abszolválta a cserét, 3.1 másodperccel. A német világbajnok bejött a finn csapattársa elé, és átvette a vezetést.
A 48. körben Vettel előnye Räikkönen előtt már majdnem 9 másodperc volt. A sorrend az első 10 helyen:
Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Bottas, Verstappen, Sainz, Hamilton, Grosjean, Kvyat, Vandoorne.
A 60. körben egy nagyon furcsa baleset miatt be kellett küldeni a biztonsági autót a pályára. Wehrlein az alagút bejáratánál egyszerűen az oldalára állította az autót. Szerencsére a német nem szenvedett súlyos sérüléseket.
A Red Bull rögtön reagált, és Verstappent kihozták a bokszba. A holland egy friss ultra-lágy gumit kapott. Egy körrel később Button félreállt, mivel ő ütközött össze a Sauber német versenyzőjével, és így történt a baleset. Az esetért a brit bajnok hibáztatható, irreális helyen akart előzni.
A 65. körben Ericsson szó szerint a biztonsági előtt esett ki. A Sauber svéd versenyzője egyszerűen belecsúszott a falba az első kanyarban… Valószínűleg visszahűltek a gumik és a fékek, de ettől független ez rendkívül kellemetlen jelenet volt. A biztonsági autó a 78 körös futamon a 67. körben állt ki, és ekkor folytatódhatott tovább az igazi verseny. Sokat nem kellett várnunk az újabb kiesésre. Vandoorne mellett ment el Pérez az első kanyarban, és a belgának már nem volt helye, így belecsúszott a falba. A McLaren, újra nullázott.
Pérez a 71. körben megint túl kemény volt. A Force India mexikói versenyzője egyszerűen beleesett Kvyat-ba, aki kénytelen volt feladni a futamot, ráadásul pontszerző helyen.
A versenyt Vettel nyerte meg, sokak szerint egy véleményes taktikával a Ferrari részéről, Räikkönen kárára. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a német bajnok bezsebelte a 25 pontot és jelentősen növelte az előnyét Hamiltonnal szemben, aki pontszerző lett, de távol volt az igazán jó eredményektől. Ez volt Vettel 45. győzelme. Ausztrália és Bahrein után, ez volt a harmadik sikere.
Räikkönennek meg kellett elégednie a második hellyel, így az ő győzelmére még várni kell. A nap egyik nyertese Ricciardo volt Kimi mögött, egy remek taktikai döntéssel bejött a csapattársa és a Mercedeses Bottas elé.
A sor Verstappennel folytatódott tovább az 5. helyen. Őt Sainz követett, aki ezzel megint erős eredményt hozott a Toro Rossonak, mögötte Hamilton.
Pontszerző volt még Grosjean, Massa és Magnussen, ami azt jelentette, hogy mindkét Haas az első 10-ben végzett. A Force India idén először nullázott.
A Ferrari 2001 után először tudott nyerni Monacóban. Akkor is egy német nyert, nevezetesen Michael Schumacher. A 2010-es Német Nagydíj óta pedig nem volt Ferrari kettős győzelem. Akkor az Alonso-Massa páros révén.
Debrecen, 2017. május 29.
Vigh Gábor
Grafika: Németh Zoltán
Forrás: f1fanatic.co.uk
Vigh Gábor korábbi Forma-1-es írásai (linkelve)
2017.05.22.: Monte Carlo következik
2017.05.14.: Lewis Hamilton nyerte a Spanyol Nagydíjat
2017.05.10.: Következik a Spanyol Nagydíj
2017.04.30.: Bottas élete első futamgyőzelme
2017.04.28.: Hétvégén tartják az Orosz Nagydíjat
2017.04.26.: Gil de Ferran biztos Alonso sikerében
2017.04.19.: Alonso kikacsint, a Honda aggódik
2017.04.14.: Következik a 2017-es szezon harmadik versenye
2017.04.13.: Alonso egy győztes csomaggal indulhat Indianapolisban
2017.04.12.: Váratlan fordulat Fernando Alonsonál
2017.04.09.: Hamilton rajt-cél győzelme Sanghajban - Csapattársa, Bottas eltűnt...
2017.04.08.: Hamiltoné az első rajthely Kínában
2017.04.07.: Tárgyalják a Kínai Nagydíj megrendezésének lehetőségeit
2017.04.05.: Következik a 2017-es szezon második versenye
2017.04.04.: Hétvégén Sanghaj, a McLaren versenyzői frusztráltak
2017.03.26.: Sebastian Vettel győzött, a Ferrari megverte a Mercedest
2017.03.25.: Vettel űridővel nyerte a harmadik szabadedzést
2017.03.24.: A címvédő Mercedes nyitott az élen Hamiltonnal
2017.03.22.: Viharokat vártak, végül sütni fog
2017.03.21.: Carlos Sainz Jr. nagy tehetség - Max Verstappen világbajnok lesz
2017.03.16.: A csapatok pénteken indulnak Ausztráliába
2017.03.13.: Jöhet az éles bevetés
2017.03.09.: A héten péntekig tesztelnek még
2017.03.05.: Mesterségesen vizes pálya a Pirelli miatt
2017.03.01.: Ma is Barcelonában készültek a csapatok
2017.02.27.: A bemutatók után megkezdődtek a téli tesztek
2017.01.18.: Megérkezés és visszatérés
2017.01.09.: Változások és kihívások
2017.01.03.: Megkésve bár, de törve nem...
2016.12.27.: Egy befejezetlen, közös ügy
2016.12.16.: Nyitott kérdés...