DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

A bemutatók után megkezdődtek a téli tesztek

Perkáta sikán

A Ferrari kezdett az élen, mégis a Mercedes zárta elsőként a mai napot

Ahogyan azt hetekkel ezelőtt megtudhattuk, jómagam is kitettem a Perkáta Sikán oldalára a Forma-1-es csapatok hivatalos bemutatóinak időpontját, így a menetrendnek megfelelően, minden istálló leleplezte, megmutatta idei betontorpedóját. A bemutatókat a Toro Rosso zárta a tegnapi napon, majd mindenki a mai nap kihívásaira koncentrált, hiszen megkezdődtek a tesztelések és a felkészülések a szezonra.

A Mercedes könnyedén tesztelt rögtön az első napon Barcelonában, míg a Ferrari is biztató jelet mutat a mai napot látván. A nagyok között a RedBullnak és a McLarennek akadtak technikai hibáik.

A lámpa reggel 9 órakor váltott zöldre a bokszutcában. A levegő hőmérséklete 8°C, míg a pálya 15°C fokos volt a nap elején.

Elsőnek a német Nico Hülkenberg hajtott ki a pályára a Renault-val, de röviddel a francia csapat autója után a többiek is kigurultak az első installációs körökre. Nem is kellett sokat várnunk az első mért időre - 1:33.445 - amit a finn Valtteri Bottas futott Mercedesével, közepes gumikon. Azt lehetett látni, hogy a csapatok rögtön belevágtak a sűrűjébe, és szinte az összes autóval aerodinamikai méréseket végeztek a reggeli órákban. A RedBullnál szenzoros meghibásodások szóltak bele a munkába és emiatt buktak sokat, illetve a sebességváltót is ki kellett emelniük a szerelőknek, miközben a McLarennél az olajrendszer jelentette a gondot, mindössze egy kör megtétele után, Fernando Alonsonak meg kellett állnia. Ezért, mindkét csapat számára nagy időveszteséget jelentett, különösen most, amikor ennyire megváltozott a Forma-1.

A Mercedes és a Ferrari a többiekhez képest nagyon intenzív tudott lenni. A német istálló toronymagasan a legtöbb kört autózta délelőtt, de az olaszok sem panaszkodhattak. A Ferrarinál a közepes gumik tesztelésére fektettek hangsúlyt, míg a Mercedesnél a lágyabb keveréket próbálták, viszont ők nem a tempóra összpontosítottak. A legjobb idő Vettel neve mellé került a szünet előtt, amit közepes gumikon futott, míg Bottas ezzel szemben lágyon volt kint, amikor a leggyorsabb körén nyomta a gázt. Persze amit sokszor elmondunk ilyenkor az az, hogy még ezek az eredmények, messze nem jelentenek semmit, hiszen ez az első tesztnap.

Délelőtt harmadikként Pérez és a Force India végzett, a Mercedeshez hasonlóan lágy gumikon. A különbség itt is jelentős volt a két autóhoz képest. Ugyanez igaz Massára is, aki a negyedik időt rakta össze, de már közepes gumikon. Hozzá egészen közel a Toro Rossót és Sainzot láthattuk. A „kisbikák” még 20 kört sem abszolváltak a nap első felében, így nem lehetnek túlságosan boldogok.

A sor Hülkenberggel és Magnussennel folytatódott tovább. A dánnak közel 1 órát kellett várakoznia egy technikai gond miatt, és ez a körszámaira nagy hatással volt. Ericsson kétszer annyit tudott tesztelni a Sauberrel, de a svájciak sem a tempóra mentek rá. Az első tesztnap első felének sorrendje a következő:

Perkáta sikán

Az ebédszünetet követően Ricciardo volt az első, aki kigurult és folytatta a tesztelést. Fontos volt számára, mert összesen 4 kör állt a neve mellett, aztán ha nem lett volna még elég, jött a következő nem várt hiba, az akkumulátorral.

„Volt pár apró problémánk az akkumulátorral, egy másik pedig az egyik szenzorral a motornál, viszont a srácok keményen dolgoznak, hogy helyrehozzák ezeket. Ezek nem jelentős problémák, ezért biztató és jó látni, hogy más autók köröznek kint ugyanezzel a motorral. Remélhetőleg délután újra pályán leszünk még pár kör erejéig” - nyilatkozta a csapatfőnök, Christian Horner.

20 percet követően, a brit Lewis Hamilton is munkába állt. Míg délelőtt új csapattársa, Bottas vezethette a Mercedest, aztán délután a háromszoros világbajnokon volt a sor, hogy adatokat gyűjtsön a W08-ról Igaz, az övé már egy teljesen eltérő konfigurációt kapott, felszerelve a cápauszonnyal, ami a hűtést is segíti. A délelőtti váratlan motorhibát követően, 2005-2006 világbajnoka, 16 óra után hajtott ki ismét csapata boxából a McLarennel, de csak pár méterig jutott, hiszen kikapcsolt alatta a Honda egysége. Aztán, egy rövidebb ellenőrzés után Alonso újra a pályán lehetett. Jelentések szerint a McLaren problémáját az új olajtartály jelentette, ami kisebb és könnyebba, valamint a formája is eltér a korábbitól. A teljes javítás a holnapi nap előtt nem fog megoldódni, így a spanyol programja igen rövidre sikeredett.

A britek versenyigazgatója - Eric Boullier - a következő jelzőket használta a Hondánál tapasztalt problémákat látva: „Meglepő, váratlan, és csalódást keltő...” Megjegyezte, semmit nem tehetnek, csak a japánok válaszára várnak az esettel kapcsolatban.

A nap legjobb idejét végül Hamilton rakta össze, lágy gumikon. A németek Hamiltonnal is sokat mentek ha az időket nézzük. Viszont Sebastian Vettel második helye a közepes keveréken, erősnek bizonyul mert a német alig maradt el társa lágy gumis idejétől és összességében, a Ferrari is végig magabiztosan, komoly problémák nélkül körözött. A Williams is elmondhatja magáról, hogy a harmadik pozíciót szerezték meg, hiszen Massa lágy abroncsokon volt kint a legjobb körén és néha igen agresszívan tesztelte az új autó tapadását. A sok kör rengeteg adatot jelentett tehát Sir Frank Williams csapatának is. A negyedik helyen Magnussent találjuk a Haasszal. Az amerikaiak, egy kisebb megingást leszámítva képesek voltak hosszabb etapokat is futni, ami szintén fontos lehet a számukra és dán versenyzőjük, nem sokkal maradt el a tapasztalt brazil pilóta idejétől. Őt Ricciardo követi a sorban, a Red Bull zavaró hibái ellenére is, aki a maximumot hozta ki a napjából. A Force Indiánál is voltak problémák, ahol a törött kipufogó okozott zavart, aminek hatására nem sokat láthattuk kint Pérezt. A Force India és a Renault közé a Toro Rosso ékelődött be. Sainz menete sem volt túl sima, de ez a több mint 50 kör, nem jelent nagy gondot. A Renault a mezőny végén fejezte be a napot, és egy nagyobb átalakítás miatt, sokat vesztegelt a bokszban.

Az első tesztnap végére, a következő sorrend, végeredmény alakult ki:

  1. Hamilton (brit, Mercedes) 1:21.765 (73 kör)
  2. Vettel (német, Ferrari) 1:21.878 (129)
  3. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.076 (103)
  4. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.894 (51)
  5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:22.926 (50)
  6. Bottas (finn, Mercedes) 1:23.169 (79)
  7. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.709 (39)
  8. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:24.494 (52)
  9. Hülkenberg (német, Renault) 1:24.784 (57)
  10. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:24.852 (29)
  11. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:26.841 (73)

Debrecen, 2017. február 27.

Vigh Gábor

Grafika: Németh Zoltán


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató