DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Mesterségesen vizes pálya a Pirelli miatt

Perkáta sikán

Räikkönené lett a hét utolsó tesztnapja

A Ferrari jégembere, megnyerte a negyedik tesztnapot a Red Bull előtt, míg a harmadik pozíciót a gyári Renault érte el. Mivel teljesen száraz körülmények fogadták a pilótákat a negyedik tesztnapon, így a mesterségesen vizesített barcelonai pályára mehetek ki tesztelni. Erre a Pirelli esős tappancsainak a tesztje miatt volt szükség, miután az előző évben nagyon sok és jogos kritikát kaptak a bordázott esőgumik. Az alaposság jegyében, még szerdán, késő este elkezdték locsolni a pályát és ezt megismételték a hivatalos zöld jelzés előtt is. A fiatal holland Verstappen volt az, aki elsőként kigurult a bokszból, majd nem sokkal később, mért időt is abszolvált. Az esőteszt nem volt túl sikeres, miután a hőmérséklet is alacsonyabb volt, mint lenni szokott mind az esős versenyeken és időmérőkön. Éppen ezért nem forszírozták túlságosan a csapatok sem, nem mellesleg a körülmények miatt nagyon hamar száradni kezdett.

Megpróbálták először az új esőgumikat tesztelni, aztán igen váltaniuk kellett, a köztes abroncsokra. Ellenben ezeken is csupán 1-2 etap jutott, mert közel 2 órával az ebédszünet előtt, már a slick gumikat is bekészítették. Így gyakorlatilag az esős teszt, véget is ért. Innentől kezdve a résztvevők, lényegében az igazi programjaikra koncentrálhattak, beleértve az aerodinamikai tesztelésekkel,és a beállítások módosításait. Ha röviden összegezhetnénk, akkor inkább időt veszítettek a mesterséges vizes körülmények miatt.

Bár a Mercedes ebben a helyzetben sem bukott sokat, ők egy elektronikai probléma miatt kényszerültek a garázsban maradni. Így a brit Hamilton úgy döntött, nincs is értelme tesztelni. Mégis, Bottas 15 perccel a leintés előtt azért pályára ment. Inkább az utolsó 30 perc volt nagyon intenzív a csapatok számára, megpróbált mindenki a leggyorsabb körre koncentrálni a slick keverékeken. Ellenben nem volt mérvadó, főleg ha Grosjean második és Vandoorne a harmadik pozícióját nézzük. A nap statisztikája, hogy délelőtt 295 kört teszteltek, míg szerdán délelőtt 478-at futottak a versenyzők. A Williams nem tesztelt, a Toro Rosso és a Mercedes technikai okok miatt kényszerült megállásra. Így alakult ki a délelőtti sorrend:

  1. Räikkönen, lágy gumikkal, Ferrari (45 kör) 1:22.305
  2. Grosjean, szuper-lágy, Haas (49) 1:22.739
  3. Vandoorne, szuper-lágy, McLaren (35) 1:23.918
  4. Verstappen, közepes, Red Bull, (43) 1:23.920
  5. Perez, lágy, Force India (25) 1:24.893
  6. Hulkenberg, lágy, Renault (51) 1:24.974
  7. Giovinazzi, lágy, Sauber (37) 1:25.037
  8. Bottas, lágy, Mercedes (9) 1:36.512

Az ebéd utáni periódusban, szintén a vizesített pálya és az irreális tesztkörülmények miatt, alig volt autó, amely kigurult. A kilátogató szurkolóknak egy órát kellett várnia, hogy valami történjen. Bár, a folyamatosan száradó aszfalt miatt, a köztes gumikkal sem tudtak túl sokat tesztelni a pilóták, így jöhettek újra a sima gumik és még ennek ellenére voltak aktívak, mint az első 3 napban. Igazából, az utolsó másfél óra volt a mérvadó, amikor rendes munkafolyamatokat láthattunk annak ellenére, hogy mégsem futott senki sem verseny-szimulációt, sem időmérős köröket. Ez a szakasz arról szólt, hogy a lehető legtöbb kilométert tehessék meg és láthassák a különböző gumikeverékek adatait. Nos, ennek az igen csonkának és nem igazán teljes tesztelés végén volt a leggyorsabb Räikkönen, lágy gumikon. Ő és a Ferrari, illetve a Red Bull és Verstapen voltak, akik a legtöbb kört tették meg, szorgalmasan gyűjtögetve a létező legtöbb információt. Bár a Red Bullnál a kipufogórendszerrel újra gondok akadtak, ezért meglehet, jóval nagyobb körszám is lehetett volna a részükről. Az, hogy a Renault a harmadik lett letekert erőforrással, biztatónak mondható a helyzetük… Mindkét versenyzőjük délelőtt és délután is tesztelni tudott, olykor még tempóban megtett köröket is láthattak Palmerral. Azt lehet látni hétfő óta, hogy a Renault motorja és technikája igazán, csak a gyári csapat autójában működik. Sem a Red Bullnál, sem a Toro Rossónál nem hozza a várt eredményeket.

A Haas Grosjean vezetésével, 100 kör fölé autózott, aminek nagyon örültek az amerikai csapatnál. Mindeközben pont az egyik riválisuk, a Toro Rosso, motorcsere miatt jóformán nem is volt jelen a mezőnyben. Ezzel már nekik, rosszabb nem is lehet, ez szintén egy nagyon nehéz, gondokkal teljes nap volt számukra.

A Renault-hoz hasonlóan, a McLaren is elégedett lehetett, mivel szerdán is, viszonylagosan sok kört futhattak, főleg magukhoz képest. Náluk most is a megbízhatóság és nem a tempó volt a figyelemreméltó, a kilométereket tekintve. A svájci Sauber szintén a szerdai napot hozva, sok kilométert autózott. Giovinazzinak lehetősége volt gyorsabb köröket is mennie a különböző keverékeken, így az ultra-lágy abroncsokon is. Megbízhatónak tűnik az erre az évre készült csomagjuk, ami a 2016-os Ferrari motornak is köszönhető.

Akik szintén nem panaszkodhatnak, az a Force India. Pérezzel, elég sokszor tudtak kint lenni gond és hiba nélkül, ezzel együtt kipróbálgattak különböző féle keverékeket is.

A téli tesztek és felkészülés, szintén a spanyol pályán folytatódik a jövő kedden, amikor az utolsó 4 napos periódust kezdik meg. A hét utolsó napjának összegzése, a következő:

  1. Räikkönen, lágy, Ferrari (93 kör) 1:20.872
  2. Verstappen, lágy, Red Bull (85) 1:21.769
  3. Palmer, lágy, Renault (39) 1:21.778
  4. Grosjean, szuper-lágy, Haas (118) 1:22.309
  5. Giovinazzi, ultra-lágy, Sauber (84) 1:22.401
  6. Perez, szuper-lágy, Force India (82) 1:22.534
  7. Vandoorne, ultra-lágy, McLaren (67) 1:22.576
  8. Bottas, lágy, Mercedes (68) 1:23.443
  9. Hulkenberg, lágy, Renault (51) 1:24.974

Debrecen, 2017. március 5.

Vigh Gábor

Grafika: Németh Zoltán


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató