DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Hamiltoné az első rajthely Kínában

Perkáta sikán

Büntetést kapott Grosjean és Palmer

A brit Lewis Hamilton, egy igen erős időeredménnyel válaszolt Vettelnek és a Ferrarinak, az első, ausztráliai győzelmükre. Hamilton, karrierje 63. rajtelsőségét érte el a mai időmérőn, Sanghajban. A második kockában Sebastian Vettel, a harmadikban pedig a finn Valtteri Bottas, minimális különbséggel várhatják a holnapi verseny zöld jelzését.

A Q1-ben elért legjobb idő Vettel nevéhez fűződik, nem mellesleg mindezt lágy gumikon érte el. Vele ellentétben mindenki más összetételű abroncsokon voltak kint, ami ismét jelzés lehet a Mercedes számára: az olaszoknak komoly lehet a tempójuk. Itt azért illik elmondani, hogy Hamilton az edzés ezen szakaszán, a szuper-lágy keverékeken futva, hibázott. Mégis elmondható, hogy a Ferrari teljesítménye kezd komolynak tűnni. Räikkönen harmadikként jutott tovább, szintén lágy gumikon. Őket követte Bottas, Stroll, aki erős körrel bizonyította rátermettségét csapatának a Williamsnek és a világnak, hogy van helye a királykategóriában.

Továbbjutott még a Red Bull-os csak Ricciardo, ellenben Verstappennek ez már nem sikerült, hiszen motorgondokkal kellett szembesülnie. Giovinazzi is kiesett, hiszen egy komoly kicsúszással összetörte a Saubert. Emiatt a baleset miatt járt rosszul: Grosjean, Palmer, illetve Ocon is.

A Q2-ben a „Jégember” körrekorddal mutatta meg a Ferrari erejét, de csapattársa Vettel is igen közel volt hozzá, a második helyen. Majd őket követte a Hamilton-Bottas duó.Közöttük is igen-igen kicsi volt az eltérés. Ezt a négyest követte Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Pérez, Kvyat és Stroll. Hozzáteszem újra, hogy ez egy igen szép teljesítmény volt a Williams újoncától. Hasznos láncszemként csapatának, Pérezről is csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, mert amit mutat, az sokkal több annál, mint amit a Force India tud, ahogy Alonso is, bár tőle megszoktuk, hogy szinte a csodával határos módon vezeti az épen aktuális versenyautóját. Ő már nem jutott tovább a Q3-ba.

Következett a Q3 és Hamilton jóformán, senkinek nem hagyott, még csak lehetőséget sem a riválisoknak. Csapattársa, Valtteri pedig nagyon kevéssel volt csupán lassabb a második helytől. Vettel volt az, aki megbontotta a Hamilton-Bottas egy-kettőt, így ő lett a Mercedes szendvicsben a második. Csapattársa, Räikkönen újra szenvedett, ennek köszönhető a negyedik elért pozíciója. Mögötte a Red Bull és a Williams. Hülkenberg 7. a Renault-val, majd Pérez, Kvyat és Stroll maradtak az első 10-ben.

A rajt sorrendje:

1. sor:
Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
Sebastian Vettel (német, Ferrari)

2. sor:
Valtteri Bottas (finn, Mercedes)
Kimi Räikkönen (finn, Ferrari)

3. sor:
Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull)
Felipe Massa (brazil, Williams)

4. sor:
Nico Hülkenberg (német, Renault)
Sergio Perez (mexikói, Force India)

5. sor:
Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso)
Lance Stroll (kanadai, Williams)

6. sor:
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso)
Kevin Magnussen (dán, Haas)

7. sor:
Fernando Alonso (spanyol, McLaren)
Marcus Ericsson (svéd, Sauber)

8. sor:
Antonio Giovinazzi (olasz, Sauber)
Stoffel Vandoorne (belga, McLaren)

9. sor:
Max Verstappen (holland, Red Bull)
Esteban Ocon (francia, Force India)

10. sor:
Romain Grosjean (francia, Haas)
Jolyon Palmer (brit, Renault)

TényBox

Az időmérő edzést követően az FIA öthelyes rajtbüntetést, valamint 3 büntetőpontot adott Grosjean-nak és Palmer-nek, mert nem lassítottak kellőképpen a dupla sárga zászlós időszak alatt, ami súlyos vétségnek számít a Forma-1-ben. Az előrejelzések egyébként esős versenyt vetítenek a holnapi versenyre.

Vettel újra villantott és behúzta a harmadik szabadedzést

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) meghozta a döntést, miszerint pár fontos intézkedés alkalmazásával biztosan megrendezik a vasárnapi versenyt Sanghajban. Tegnap a láthatósági gondok miatt az orvosi mentőhelikopter használhatatlanná vált, mert a körülmények annyira rosszak voltak, hogy a gép felszállni sem tudott volna a sűrű köd és szmog miatt. Éppen ezért az FIA nem engedte meg a körözést a versenypályán, a második szabadedzést nem tudták lebonyolítani. A szabályzat előírja, hogy abban az esetben, ha sérülés történik, akkor a szállításnak nagyságrendileg 20 perc alatt meg kell történnie. Súlyos és égési sérülés esetén még ennél is gyorsabb beavatkozást kell alkalmazni. Ezért döntött a szövetség a piros jel használata mellett, tegyük hozzá jogosan. A tegnapi események miatt a rendőrséget is bevonta az esetleges zökkenőmentes szállítás érdekében. A pályától mindössze 5 kilométerre található egészségügyi központ, amely eddig nem rendelkezett neurológiai osztállyal. Az FIA gondoskodott arról, hogy ott is meglegyenek a fontos felszerelések. Ezen intézkedéseknek köszönhetően minden más, szombatra és vasárnapra kitűzött edzést, időmérőt és a versenyt a kiírt időben megtartják. Ráadásul a vasárnapi előrejelzések is bíztatóak, ami az időjárást illeti.

A harmadik szabadedzést már gond nélkül lebonyolították szombaton reggel úgy, hogy semmiféle csúszás nem szólt közbe és száraz körülmények között gurulhattak a pályára a versenyzők. Azonnal beindult a teljes mezőny. Azt láthattuk, hogy minden csapat más-más programot igyekezett teljesíteni, köszönhetően annak, hogy nagyon sok mindent kellett pótolni a csapatoknak és ezért nem lehetünk biztosak a valós erősorrendet illetően. Mindenesetre a két Ferrari, Vettellel és Räikkönennel verték a mezőnyt, akiket csak minimális eltérés választott el egymástól. A legjobb időt a német Sebastian Vettel autózta ki a Ferrari SF70H-ból, míg a csapattárs, a tettestárs, a finn Kimi Räikkönen a második idővel fejezte be a gyakorlást. Annyi bizonyos, hogy Vettel csak nagyon kevéssel maradt el a körrekordtól.

A rivális Mercedes őket követve fejezték be az időmérő edzés előtti utolsó gyakorlást, Bottas, Hamilton sorrendben. Valtteri Bottas autóján megfigyelhető volt egy csonka 0T-szárny, amit persze nem úgy terveztek meg, csak az elem felső része letört menet közben. Ez jelenthetett némi hátrányt számára. Brit világbajnok csapattársa, Lewis Hamilton a leintést megelőzően igen erős körön volt kint, mégis a harmadik szektorban nagyon sok időt veszített, ezért nem sikerült előrébb lépnie. Igaz, a beállításokat figyelve az angol igencsak az esős beállításokat szerette volna kipróbálni, mert a vasárnapi futamra csapadékot várnak.

A fenti négyest követte és az ötödik legjobb idővel zárt, a brazil Felipe Massa. A Williams, rutinos „rókája” úgy tűnik, remek formában van. Vele ellentétben, új csapattársa, mindössze a 8. időt tudta autózni. Látható, hogy a fiatal Stroll, sokkal lassabb, mint Felipe.

A Red Bullok most sem tudtak igazán nagyot remekelni, a csapattársak, Verstappen és Ricciardo között minimális volt a különbség. Rossz hír a Red Bull szurkolóinak, hogy az RB13-ban nincs meg az az erő, potenciál, amivel jobb és erősebb tempót tudnának futni. Valószínűsíthető, hogy a Williams nagy gondot fog okozni számukra Kínában.

Stroll mellett ott volt Palmer a Renault-val, valamint Sainz a Toro Rossóval, akik befértek a TOP-10-be. A McLaren picivel jobb kezdést követően a végére majdnem teljesen elfogyott, így Alonso a 17., Vandoorne a 19. helyen végzett.

Az olaszok reménységét, Giovinazzit találjuk az utolsó helyen, aki ezen a hétvégén is Wehrlein helyén kap szerepet. Számára különösen nagy hátrányt jelentett, hogy tanulnia kell a pályákat és az, hogy pénteken nagyon keveset tudott autózni.

A legendás csapatvezető megmondja

Az olasz Flavio Briatore híres arról, ha valamiről, vagy valakiről véleményt alkot, akkor azt nyíltan kimondja. Most is így tett, amikor Fernando Alonso helyzetéről beszélt, elég idegesen. Fernando Alonso, akinél benne van a lehetőségek tárházában az a forgatókönyv is, hogy esetlegesen ez lesz az utolsó éve a McLaren csapat színeiben.

Az olasz szakember a Radio 24 kérdéseire válaszolva a következőket mondta:

„Nagy csalódás ez az év, mert most rosszabb a helyzet, mint két évvel ezelőtt. A japánok hallgatnak, és nem tesznek semmit. Úgy tűnik, lehetetlen, hogy a Honda újra versenyképes legyen. Amikor megkötöttük az üzletet a McLarennel, nem gondoltuk, hogy ez fog történni. A Honda világbajnokságot nyert a McLarennel a múltban, majd elhagyták az F1-et, mivel elfáradtak Ron Dennis mellett. A japánok akkor, egyszerűen elmenekültek. Anno én is arra gondoltam, hogy ez egy nagyszerű visszatérés lehet” - fejezte be Briatore, aki jelenleg is részese Alonso életének, hiszen a spanyol menedzsmentjének egyik főpillére.

Eközben a spanyol bajnok sem titkolja el azt, hogy bizony lehetséges az, hogy 2018-tól másik alakulatnál folytatja. Ezek közül a legvalószínűtlenebb, egy új, maranellói, ferraris visszatérés. Amit sokan gondolnak és többen is ezt tartanák a legjobb megoldásnak azaz, hogy leigazol a Mercedeshez. És akkor vajon mit fogunk majd mondani, ha se nem Ferrari, se nem Mercedes, hanem a spanyol meglepetésként, a Renault-nál kötne ki?

Természetesen, a napnál is világosabb az, hogy legjobb megoldást Alonso számára, a Mercedes jelentené. Közben, a németekkel már a McLaren is elkezdte a tárgyalásokat, hiszen ők pontosan tudják, hogy csak akkor tudják megtartani értékes versenyzőjüket, ha sikerülne a motorváltás a jelenlegi övön aluli Hondáról, a Mercedesre.

Ha visszaemlékszünk, akkor legutóbb Alonso is azt nyilatkozta a sajtónak, hogy ő sem tudja már mit csinál a Honda, amibe belegondolni is rossz. A legjobb motorhoz képest, a japánok erőforrása 140 lóerővel gyengébb és ad le kevesebbet, és az egyenesekben is 30-40 km/óra a hátrányuk. Na, ezek már olyan differenciák, melyeket lehetetlen hirtelen megoldani és még akkor figyelembe venni azt is, hogy a többiek folyamatosan fejlődnek versenyről versenyre.

Meddig tudnak „játszani” Fernando Alonso türelmével

Nos, jogos felvetések, érthető kérdések. Tény, hogy a legendás brit istállónak, kevés ideje van, hogy meggyőzze Alonsót, a maradásról.

A McLaren júliust szabta meg határidőnek, hogy meggyőzzék a bajnokot és nyélbe üthessék új szerződtetését.

A nemrég hivatalát elfoglaló új ügyvezető, Zak Brown elárulta, hogy mindkét fél részére, közösen, július végét szabták meg a következő kontraktus megbeszélésére. Ennyi, azaz három hónapjuk maradt arra, hogy meggyőzzék spanyol világbajnokukat a maradásról, aki nem kevesebb, tizenegyedik éve üldözi azt a bizonyos harmadik vb-címet.

„Abban maradtunk, hogy nyáron beszélünk erről. Fernando, nagyon korrekt volt mindenben” - nyilatkozta Brown, Kínában.

„Ő versenyeket szeretne nyerni, mi pedig azt, hogy nálunk folytassa. Nem tudom, hogy vannak-e ajánlatai, nem ellenőriztem a mobilját, de megállapodtunk abban, hogy nyárig senkivel nem beszél ilyen dolgokról” - jelentette ki az amerikai csapatvezető azt követően, hogy egy közös vacsorán vett részt a versenyző menedzserével, Luis García Abaddal, magával Fernando Alonsóval és a csapatfőnökkel, Éric Boullier-vel.

Azt, mindannyian tudják és tisztában vannak vele, hogy a Hondán, nagyon sok múlik. A japánok komolyabb motorfejlesztése, az első európai versenyre, a májusban megrendezendő Spanyol Nagydíjra érkezhet meg a McLarennek és abban az esetben, ha a Honda drasztikusan fejlődni tudna, az egy nagy pluszt jelenthetne a versenyzőnek, a szerződéshosszabbítással kapcsolatban. A nagyfőnök, Brown magabiztos:

„Az első versenyek mindig nehezek, de húsz futamból áll a szezon, rengeteget lehet még fejlődni akár egy éven belül is, ahogy nemrég a Red Bull is tette.”

TényBox

Az eset, nagyon nehéz, mert ha Fernando elhagyja a csapatot, akkor meglehet, hogy a Honda is lelép. Viszont, ha a Honda nem erősödik, akkor nem lesz kérdés, a spanyol lelép és senki nem fogja majd vissza a kétszeres világbajnokot, hogy elhagyja őket. Érthető lenne, hiszen könnyen elvesztegethetné a legerősebb éveit. Márpedig ami igaz, az igaz: Tizenegyedik éve igyekszik szorgalmasan, kitartóan megszerezni a harmadik trófeát, és még mindig a Forma-1 egyik legjobb versenyzőjének tartják. Biztosak lehetünk abban, hogy a Mercedes is és a Kimi Räikkönen helyére versenyzőt kereső Ferrari is keresni fogja őt. De azon sem lepődhetünk meg ha esetleg, legszebb győzelmei helyszínéről, a Renault felől keresnék meg. Sok szponzor számára nagyon is vonzó személy és sok társaság, csak miatta van a Forma-1-ben.

Debrecen, 2017. április 8.

Vigh Gábor

Grafika: Németh Zoltán

Vigh Gábor korábbi Forma-1-es írásai (linkelve)

2017.04.07.: Tárgyalják a Kínai Nagydíj megrendezésének lehetőségeit

2017.04.05.: Következik a 2017-es szezon második versenye

2017.04.04.: Hétvégén Sanghaj, a McLaren versenyzői frusztráltak

2017.03.26.: Sebastian Vettel győzött, a Ferrari megverte a Mercedest

2017.03.25.: Vettel űridővel nyerte a harmadik szabadedzést

2017.03.24.: A címvédő Mercedes nyitott az élen Hamiltonnal

2017.03.22.: Viharokat vártak, végül sütni fog

2017.03.21.: Carlos Sainz Jr. nagy tehetség - Max Verstappen világbajnok lesz

2017.03.16.: A csapatok pénteken indulnak Ausztráliába

2017.03.13.: Jöhet az éles bevetés

2017.03.09.: A héten péntekig tesztelnek még

2017.03.05.: Mesterségesen vizes pálya a Pirelli miatt

2017.03.01.: Ma is Barcelonában készültek a csapatok

2017.02.27.: A bemutatók után megkezdődtek a téli tesztek

2017.02.06.: Új vezetőség

2017.01.18.: Megérkezés és visszatérés

2017.01.09.: Változások és kihívások

2017.01.03.: Megkésve bár, de törve nem...

2016.12.27.: Egy „befejezetlen, közös ügy”

2016.12.16.: Nyitott kérdés...

2016.12.08.: Győzelem és búcsú...

2016.12.04.: Új rovatot indítunk


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató