DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Hamilton rajt-cél győzelme Sanghajban - Csapattársa, Bottas „eltűnt...”

Perkáta sikán

Bottas, Räikkönen „eltűnt” - Verstappen, Vettel bedarálták az ellenfeleket

Hamilton hozta a „kötelezőt” és ahogy azt Sebastian Vettel tette az első versenyen, most a Mercedes világbajnoka győzte le a mezőnyt. A dobogó második fokára Vettel, míg a harmadikra Max Verstappen állhatott fel.

Az eseményekben most igen bővelkedő kínai verseny helyszínén, már kora reggel elkezdett esni az eső, így elkönyvelhették a főszereplők, hogy vizes lesz az aszfalt. Aztán ahogy telt az idő és az eső lassan elállt, a pálya száradni kezdett. Így a verseny rajtjára a mezőny a köztes esőgumikkal állhatott fel a rajtrácsra. Az aszfalt folyamatos száradását érzékelve, előkerültek a sima, azaz a slick gumik is. A verseny ezen szakaszában a pálya hőmérséklete 15°C-os, a levegő hőmérséklete pedig 12°C-os volt.

A simának mondható rajtnál Hamilton egyszerűen és rutinosan indult el zöld jelzésre, vele ellentétben a Ferrarival Vettel-nek, már ki kellett védekeznie Bottas próbálkozásait, de a német sikeres védekezéssel megtartotta a második helyét. Csapattársának, Räikkönennek ez már nem sikerült, hiszen elé került Ricciardo, miközben Verstappen a másik Red Bullal, határozott stílusával, egyből az első 10-ben találta magát, az időmérős szenvedését követően. Az első kieső ezen a versenyen, a fiatal kanadai Stroll, aki Perezzel ütközött és versenybalesetüket követően, el kellett „dobnia” Williamsét. Sajnos, ez a hétvége is felejthető lesz számára. Kiesését követően a versenybírák, megkapták a virtuális biztonsági autós jelzést, amikor is ezen szakaszában a versenynek az első 10 sorrendje a következő volt: Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Kvyat, Verstappen, Alonso, Massa, Pérez.

Az viszont sokaknak feltűnhetett, hogy Palmer a rajt előtt, míg Hülkenberg röviddel után állt be a száraz abroncsokért. Aztán érkeztek rendre a többiek is, kivéve az első öt pilóta maradt kint, a köztes gumikon, így: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen.

A Stroll-Perez esete miatt „kiküldött” biztonsági fázist, a 4. körben oldották fel, de alig kellett várni és érkezett is a következő biztonsági szakasz. Az újonc olasz, Giovinazzi, a szombati kicsúszását megismételve, majdnem ugyanott, a célegyenesben csúszott meg és törte össze a Sauber-t. Ezalatt, Sainz a 8. helyen állt a Toro Rossóval úgy, hogy a rajtnál sokat csúszkált a szuper-lágy gumikon, majd visszaesett az utolsó helyre. Mindemellett kicsúszott, majd a falat is sikerült neki megérintenie autójával.

A 7. körben Valtteri Bottas, a biztonsági autó mögött csúszott meg sikeresen a Mercedesszel, mellyel igen nagy hátrányba került, nem mellesleg a gumikat is leamortizálta ezáltal. Az első 20 sorrendje ezalatt: Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen, Vettel, Alonso, Sainz, Pérez, Kvyat, Massa.

Aztán rendre érkezett meg a fiatal titán, Verstappen a szuper-lágy gumikon Räikkönent is bedarálta, megérkezve a harmadik helyre. A folyamatosan, a motorjára panaszkodó „Jégember” nem tudott egyenletesen versenyezni, ami kínálkozó lehetőséget jelentett csapattársának, Vettelnek, a támadásra. A holland Verstappen hihetetlen tempóval ment el csapattársa, Ricciardo mellett és kezdte meg Hamilton üldözését. A verseny ezen szakaszában az első 10 helyen voltak: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Sainz, Alonso, Pérez, Magnussen, Bottas.

A virtuális biztonsági autós fázis alatt Hülkenberg előzött, éppen ezért, a 16. körénél járt a mezőny, amikor megkapta az 5 másodperces büntetését. Aztán, az SC alatt is vétett, amiért szintén kapott 10 másodpercet. Közben Vandoorne a McLarennel, a 18. körig bírta a hajtást és az üzemanyag ellátásból fakadó műszaki okok miatt, kiállni kényszerült a belga tehetség. Csapattársa, a kétszeres világbajnok Alonso, a 7. helyen állt. Az orosz Kvyat, a Toro Rossó kormánymű meghibásodása miatt fejezte be hamarabb a viadalt.

Aztán a Ferrarival versenyző Vettel, a 20. körben elszánta magát és megelőzte finn csapattársát, Räikkönent, majd mint a „rágógumi nyúlt” közöttük a távolság. Két kört követően, Vettelnek sikerült Ricciardót is megelőznie, aki nem tudott egyszerűen mit tenni az agresszív német ellen. Össze is értek, de tovább tudták folytatni a versenyt olyannyira, hogy a 29. körben Verstappen mellett is elment Vettel, megérkezve a második helyre.

A 34. körben: Hamilton, Vettel, Räikkönen, Verstappen, Bottas, Ricciardo, Sainz, Pérez, Ocon, Magnussen volt az első 10 sorrendje, amikor Fernando Alonso méterről méterre lassulni kezdett, majd a szenzációnak számító 7. helyről, feladni kényszerült, ő is a versenyt.

A versenyt tehát Hamilton nyerte meg,ezzel megszerezve magának az 54. trófeát. A második pozícióba a német Vettel érkezett meg, akire joggal mondhatjuk, hogy a lehetőségek tárházából a maximumot hozta ki a Ferrarival, amivel most nem volt esélye sem a győzelemre. A holland Red Bull-os, Verstappen ugyancsak kimagasló teljesítményt nyújtva léphetett fel a dobogó harmadik fokára. És ha az első 3 helyezett teljesítményét nézzük, akkor bizony Ricciardo, Räikkönen, valamint a „Jégember” honfitársa, Valtteri Bottas is csalódottan értékelhetik az eredményüket. Carlos Sainz Jr. viszont sokkal boldogabbnak vallhatja már magát, aki a Toro Rossóval 7. lett. A legjobb 10-be hajtott még Magnussen, Pérez és Ocon. Ezzel az eredménnyel szerezte meg a Haas az idei első pontokat, míg a Force India akárcsak Ausztráliában, most is a tízben végzett mindkét pilótájukkal. A Willliamsnél sajnos még Felipe Massa sem tudott komolyabb, pontot érő helyen megérkezni.

Debrecen, 2017. április 9.

Vigh Gábor

Grafika: Németh Zoltán

Vigh Gábor korábbi Forma-1-es írásai (linkelve)

2017.04.08.: Hamiltoné az első rajthely Kínában

2017.04.07.: Tárgyalják a Kínai Nagydíj megrendezésének lehetőségeit

2017.04.05.: Következik a 2017-es szezon második versenye

2017.04.04.: Hétvégén Sanghaj, a McLaren versenyzői frusztráltak

2017.03.26.: Sebastian Vettel győzött, a Ferrari megverte a Mercedest

2017.03.25.: Vettel űridővel nyerte a harmadik szabadedzést

2017.03.24.: A címvédő Mercedes nyitott az élen Hamiltonnal

2017.03.22.: Viharokat vártak, végül sütni fog

2017.03.21.: Carlos Sainz Jr. nagy tehetség - Max Verstappen világbajnok lesz

2017.03.16.: A csapatok pénteken indulnak Ausztráliába

2017.03.13.: Jöhet az éles bevetés

2017.03.09.: A héten péntekig tesztelnek még

2017.03.05.: Mesterségesen vizes pálya a Pirelli miatt

2017.03.01.: Ma is Barcelonában készültek a csapatok

2017.02.27.: A bemutatók után megkezdődtek a téli tesztek

2017.02.06.: Új vezetőség

2017.01.18.: Megérkezés és visszatérés

2017.01.09.: Változások és kihívások

2017.01.03.: Megkésve bár, de törve nem...

2016.12.27.: Egy „befejezetlen, közös ügy”

2016.12.16.: Nyitott kérdés...

2016.12.08.: Győzelem és búcsú...

2016.12.04.: Új rovatot indítunk


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató