DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Hétvégén Sanghaj, a McLaren versenyzői frusztráltak

Perkáta sikán

Vandoorne és Alonso, pontosan tudják - csak kínlódás lesz a kínai verseny

Miközben a csapatok már úton vannak a hétvégi kínai verseny helyszínére, az idénynyitó ausztrál versenyen „elvérzett” McLaren felöl, érkeznek a hírek. A csapat fiatal versenyzője, Stoffel Vandoorne is tisztában van a helyzettel, amit a motorszállító Honda idézett elő, és ezt a japán gyártó is elismerte. A soron következő versenyt Sanghajban rendezik, ahol az istálló sokkal nehezebb helyzetben lesz, mint az Albert Parkban.

A belga versenyző elmondta, hogy bár az ausztrál versenyt befejezte és ez mérföldkő a karrierjében, hiszen most debütált élesben, a futam számára is kiábrándító volt. Ezt leszámítva bízik abban, hogy lesz, aminek örülhetnek a következő hétvégén.

Hozzátette:

„Sokat tanultam és gyorsan reagáltunk a különböző helyzetekre, amikkel a hétvége során szembesültünk. Büszke vagyok arra, ahogy ezt kezelni tudtuk, és az autóval célba értünk.”

„Kína ugyanolyan nehéz lesz számunkra, de tudom, hogy van néhány új alkatrészünk erre a hétvégére, és a szokásos módon keményen dolgozunk majd, hogy a maximumot hozzuk ki a csomagból.”

„A pálya új lesz számomra, szóval már várom, hogy kint legyek és ne csak szimulátoron próbáljam ki, miközben megbirkózom a változó körülményekkel. Sanghaj egy igen eltérő jellemezőkkel rendelkező helyszín Melbourne-höz képest, akárcsak a következő hétvége Bahreinben. Keményen kell majd dolgoznunk a beállításokon.”

„A pálya alacsony és közepes sebességű kanyarokat tartalmaz, majd ott vannak a gyors egyenesek, így mindenből van egy kicsi. Fontos lesz, hogy a pénteki napból a lehető legtöbbet hozzuk ki, és aztán majd meglátjuk, hogy mit tehetünk a hétvége további részében.”

A csapat kétszeres spanyol világbajnoka, Fernando Alonso eközben azt nyilatkozta, hogy már csak egy célba érésnek is örülne a második megmérettetésen. Ezek szerint, neki nincsenek nagy vágyai sajnos, ami enyhén szólva is szomorú, holott csapata tavalyi fejlődését látva, valamint a téli tesztek előtt, a McLarent tartották az idei év egyik nagy várományosának. Aztán a hivatalos bemutatkozást követően, jött az első hidegzuhany...

A barcelonai teszteken, alig tudtak értékelhető köröket megtenni az idei autóval. Szomorú mindezt látni, mivel mind a csapatvezetőség, mind pedig a versenyzők, már-már a dobogós helyezésekről és az élmezőnyről beszélhettek jogosan. Mindezek után, azzal szembesültek, hogy jóformán ugyanott tartanak, mint a 2015-ös szezonban. Küzdeniük kell, hogy egyáltalán célba érhessenek. Meglehet, hogy a rutinos Alonso majdnem pontot is szerzett az ezer sebből vérző MCL32-es versenyautóval, végül ez nem sikerült neki, hiszen a hidraulika meghibásodása miatt, feladni kényszerült a viadalt.

Fernando Alonso, McLaren, Circuit de Catalunya, 2017

Fernando Alonso, McLaren, Circuit de Catalunya, 2017
(Forrás: http://www.f1fanatic.co.uk/2017/03/05/pictures-bonus-gallery-first-f1-test-2017/pirelli-12/)

Következőt mondta el a spanyol:

„Ausztrália kicsit meglepő volt számunkra, nem számítottunk arra, hogy ezen a szinten fogunk tudni teljesíteni, bár papíron végül az eredmények a valóságot mutatják. Tudjuk, hogy sok munka áll előttünk, és már a téli teszteken tisztában voltunk a dolgokkal. Ugyanolyan keményen dolgozunk, mint a céljaink meghatározásakor.”

„Minden versenyre várunk frissítéseket, és ez Kínára is értendő. Sanghaj tavaly mindenkinek gondot okozott a magas gumikopással, így érdekes lesz látni azt, hogy mi lesz a helyzet az új abroncsokkal ezen a pályán.”

„Az időjárás szintén megjósolhatatlan, és a hőmérséklet is sokat változik a hétvége során, ami hatással van az egyensúlyra és az autó beállítására. Ezt a csapatnak kezelnie kell majd. Sanghaj egy furcsa pálya, ahol az 1-es kanyar a kedvencem, de ez az egész naptárra is értendő. Ez jó tesztet is jelent a versenyzőnek a magas átlagsebességgel, szemben Melbourne utcai pályájával.”

„Alig várom már, hogy lássam, mire képesek ott az új autók és remélem, hogy legalább egy problémamentes versenyünk lesz, elérvén a kockás zászlót.”

A Honda hibájából eredően, az látható, hogy a McLaren, nagyon nehéz évet kezdett és zárhat a Forma-1-es bajnokságban. Így megkerülhetetlen a kérdés: mi lesz Fernando Alonsoval?

TényBox

Sok éve már, hogy Alonsot tartják a Forma-1 legjobb versenyzőjének. Tegyük hozzá, nem véletlenül attól eltekintve, hogy a spanyol, 2006-ban ünnepelhetett utoljára a világ tetején, megszerezve második bajnoki címét. Számára is hihetetlen az egész, bár már lett volna több alkalom is, hogy változtathasson ezen a helyzeten, a saját sorsán. Azt is leszögezhetjük, hogy a szerencse, nem sűrűn volt, van mellette: 2007, 2010 és 2012. Azok az esztendők, amikor szintén ünnepelhetett volna bajnoki címet.

McLarennel, valamint a Ferrarival. Nem sikerült... Nem beszélve azokról a számára felajánlott lehetőségekről, melyeket pl.: a Red Bull ajánlott neki, vagy utoljára, a címvédő német, Mercedes. Csakhogy, mint semmilyen sportban, a Forma-1-ben sem lehet azzal a bizonyos „ha”-val feltételes módban beszélni, semmiről. Maradnak tehát, a száraz és makacs tények, a valóság, amivel neki is szembesülnie kell. Csapatának, a McLarennek, akik mellett becsületesen kitart és elkötelezett mellettük, nem sok jót mutat, a Honda nyilatkozatai. Sok pletyka elindult már, így az is, hogy Fernando akár vész esetén, az idény közben is távozhat. Mondjuk az ötödik, hazai versenyén, Barcelonában. Ennek tükrében sokak, és saját maga bánatára, a szezon végén lejáró szerződését, nem valószínű, hogy meg fogja hosszabbítani. A pletykák arról is beszélnek, hogy a helyzet csak akkor változhatna, ha a britek visszatérnének a Mercedes motorokhoz. Nem beszélve arról, hogy a nagy lehetőség, amit a Mercedes jelenthetne számára, hogy náluk vezethessen, szintén kérdés. Hajlandó lenne vajon a német csapat alkalmazni Alonsot, vagy sem? Sok mindentől függ, többek között, a Lewis Hamilton mellett versenyző, Valtteri Bottas eredményeitől is. És akkor ott van a Renault gyári csapata is, akiket nem véletlenül, szintén érdekel Alonso.

Debrecen, 2017. április 4.

Vigh Gábor

Grafika: Németh Zoltán

Vigh Gábor korábbi Forma-1-es írásai (linkelve)

2017.03.26.: Sebastian Vettel győzött, a Ferrari megverte a Mercedest

2017.03.25.: Vettel űridővel nyerte a harmadik szabadedzést

2017.03.24.: A címvédő Mercedes nyitott az élen Hamiltonnal

2017.03.22.: Viharokat vártak, végül sütni fog

2017.03.21.: Carlos Sainz Jr. nagy tehetség - Max Verstappen világbajnok lesz

2017.03.16.: A csapatok pénteken indulnak Ausztráliába

2017.03.13.: Jöhet az éles bevetés

2017.03.09.: A héten péntekig tesztelnek még

2017.03.05.: Mesterségesen vizes pálya a Pirelli miatt

2017.03.01.: Ma is Barcelonában készültek a csapatok

2017.02.27.: A bemutatók után megkezdődtek a téli tesztek

2017.02.06.: Új vezetőség

2017.01.18.: Megérkezés és visszatérés

2017.01.09.: Változások és kihívások

2017.01.03.: Megkésve bár, de törve nem...

2016.12.27.: Egy „befejezetlen, közös ügy”

2016.12.16.: Nyitott kérdés...

2016.12.08.: Győzelem és búcsú...

2016.12.04.: Új rovatot indítunk


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató