Gondolataink a súlykorlátozásról...
Képünk illusztráció! A Táncsics Mihály utca felújított szakaszának részlete a Rózsa utcához vezető köznél
A település hivatalos honlapján arról tájékoztatott a polgármester 2019. szeptember 27-én, hogy a felújítás alatt álló utcák védelme érdekében rendkívüli képviselő-testületi ülésen döntöttek a súlykorlátozás elrendeléséről. Ezt nem lehetett tudni előre? Miért kellett ehhez rendkívüli ülést összehívni. Csak nem érte váratlanul a testületet? Egy idevágó érdekesség, hogy Szőke Imre polgármester- és képviselőjelölt ugyanezen a napon reggel 08:27 órakor tette fel a kérdést a Facebookon, hogy a 3.5t súlykorlátozó tábla kihelyezéséhez nem kell testületi határozat?
Feltettünk egy kukásautót megörökítő fényképet illusztrációként hírportálunkra a Majdnem elkészült a Táncsics Mihály utca első szakasza című cikkhez, melyhez a hitelesség kedvéért odaírtuk, hogy a perkátai Alkotmány utcában készült. Erre ráharapott a polgármester kapásból. Elkezdett magyarázkodni, hogy legalább 15 éve 3,5 tonnás súlykorlátozás van érvényben ott is, holott nem ez volt a cikk témája. Mi volt ezzel a célja a polgármesternek, csak ő tudja... Szerintünk 15 éve nem jártak ekkora önsúlyú szemétszállító járművek Perkátán, de nem célunk vitát indítani erről, mert nem releváns számunkra a téma. Nem vitattuk azt sem, hogy van-e engedélye a szemétszállító cégnek vagy sem. Feltételezni sem mertük, hogy jogszerűtlenül gyűjtik a szemetet Perkátán. Erre is csak egy polgármester gondolhat... De nem feltételeztük azt sem, hogy a kukásautó ezentúl nem mehet be az újonnan aszfaltozott utcákba. Tulajdonképpen egy illusztráció kapcsán generált magának egy semmitmondó cikket a regnáló polgármester. Mert mindenkinek evidens, hogy a szemetet akkor is el kell szállítani, ha erre a célra 16-28 tonnás (a felső határ akkor igaz, ha már teljesen megtelt a tartály szeméttel) járművekkel rendelkezik a szolgáltató, hiába a 3,5 tonnás korlátozás. Említhettük volna még a tüzelőszállítást, vagy egy-egy építkezéssel kapcsolatos anyagszállítást is... Egy biztos, az alacsony súlyterhelésre méretezett és épített utcáknak nem fog jót tenni a túlterhelés.
Ne legyen igazunk!
Perkáta, 2019. szeptember 29.
Perkáta Online (HCJD & HLSZ)
Illusztráció: Vigh György