DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Megkönnyebbülés és aggodalom a perkátai elkerülő miatt

Vigh György (Perkáta Online): Két cikket is találtam, amely a Perkátát elkerülő út építéséről szól. Valószínűleg mind a kettőt ugyanaz az újságíró írhatta, mert sok az átfedés a két cikkben. Én nem tudtam választani közülük, így mind a két írást megosztom Önökkel.

A Porr Kft. emberei és gépei (amint ez a munkaterületen kívülről készült képünkön is látszik) teljes erőbedobással dolgoznak a Perkátát északról elkerülő út építésén

A Porr Kft. emberei és gépei (amint ez a munkaterületen kívülről készült képünkön is látszik) teljes erőbedobással dolgoznak a Perkátát északról elkerülő út építésén
(Fotó: Vohlmann György)

Perkátán évtizedek óta alig várják, hogy elkészüljön a községet elkerülő út, és ezzel végre csökkenjen a belterületek átmenő forgalma. A 62-es főúton ugyanis szinte megszakítatlan sorban áradnak át a falun a kamionok, teherautók. Viszont most, hogy várhatóan őszre kész lesz az elkerülő, többen aggódni kezdtek az üzletekért...

„Perkátiak” azt mondják, hogy náluk valóra vált a csigákról szóló régi vicc: az úttest másik oldalára születni kell...

Való igaz, a Perkáta központján átvezető 62-es főúton átkelni felér egy rémálommal. Kamion kamion hátán a nehezen belátható, kanyargós, emelkedős, szűk faluközponti részen. Ráadásul a sebességkorlátozást is csak ritkán tartják be: a negyven kilométer per órát előíró táblára fittyet hányva robognak. Mint a minap az a kukoricát szállító, pótkocsis teherszerelvény, amely az utak védőszentjének, Nepomuki Szent Jánosnak a szobránál beleborult az árokba - nyilván negyvennel.

De már csak november végéig kell kibírni!

Addigra elkészül a falut északról elkerülő, kétsávos, 5,8 kilométeres út, a község déli határától, az Adony felé ágazó kereszteződésben kiépített körforgalmi csomóponttól a szabadegyházi ipartelepre vezető útszakaszba csatlakozva, Kisperkáta mellett átkelve a Cikolai-vízen.

Az építkezés néhány hete gőzerővel zajlik: a Porr Kft. emberei és gépei teljes lendülettel dolgoznak, amint ezt fényképeink is mutatják.

Velük mintegy versenyezve iparkodnak a régészek, a Magyar Nemzeti Múzeum munkatársai, leleteket mentve. Eddig a készülő patakhíd nyomvonalában a domb keleti oldaláról leereszkedve sorrendben a középkori Perkáta egyik telephelyét találták meg, a templommal és körülötte a temetővel, lejjebb egy bronzkori településre, még lejjebb egy kelta falura bukkantak, s már a patak nyugati oldalán egy újkőkori település nyomait is megtalálták.

Távolságban nem sokat rövidít majd a Székesfehérvár és Dunaújváros közötti úton a készülő megkerülő szakasz, hiszen a falun belüli út is nagyjából hat kilométer, a sok kanyar miatt.

Azonban az, hogy időben és közlekedésbiztonságban mennyit számít majd, szinte felmérhetetlen! Sok család okkal aggódott, amikor reggel iskolába engedte a gyerekét: az úton csak futva lehetett átmenni. Nyugdíjasok sokszor már meg sem kísérelték ezt. S akkor még a zajról, a rezgésről, az éjszaka is nagy sebességgel átzúgó, sok tonnás teherszerelvényekről nem is beszéltünk.

Érdekes azonban, hogy mihelyt eldőlt: a legalább húsz éve mindenki által várva várt, s igen régóta késésben lévő elkerülő út végre elkészül, rögtön felerősödött a községben az elkövetkezendő idők gazdasági kilátásai miatti erőteljes aggódás.

„Meghal ez a falu, ha senki nem hajt át rajta!”

Értve ez alatt, hogy a boltok, vendéglők, presszók, kulturális intézmények tönkremennek, de legalábbis kongani fognak az ürességtől, ha mindenki (szó szerint) elkerüli a községet.

Én ugyan nem tudok olyan emberről, aki akár Szabadegyházáról is Perkátára járna át bevásárolni, netán Székesfehérvárról Dunaújvárosba menet vagy fordítva itt állt volna meg ebédelni, de ha a helyiek így érzik, akkor a kérdést fel kell tenni.

Tüskés Gábor, aki a 62-es út belterületi szakasza mellett álló Bumeráng ABC-t vezeti, úgy véli, hogy valamelyest biztosan csökkenni fog a forgalom, talán húsz-harminc százalékkal is. Azonban erősen bízik abban, hogy azok a törzsvendégek, akik eddig kamionnal vagy személyautóval megálltak a boltnál vásárolni, azok ezután is vállalják majd a néhány perces kerülőt azért, hogy a már bevált üzletben vásárolhassanak, a megszokott árukínálatból.

Klein József, aki a 62-estől távoli Patkó büfét vezeti, másra panaszkodik. A büfét a helybeliek látogatják pénzhiány miatt egyre kevésbé...

Az viszont bizonyos, hogy egy sor, eddig enyhén szólva feltáratlan terület hirtelen nagy értékre tesz szert. Például a kisperkátai kúria környéke, ahova egykor horgásztavat álmodtak a község vezetői, s ahol nemrég halt ki az utolsó lakos. Most birkák szemlélhetik majd innen az elzúgó gépjárműforgalmat.

Ha a szabadegyházai ipartelepet, valamint Seregélyest is (a tervek szerint mindkettőt délről) elkerülő út megépül, akár felére is rövidülhet a két nagyváros közti menetidő.

A 62-es út másik oldalán

Győrik László most kétszeresen örül: egyrészt munkát kapott a községet északról elkerülő út építkezésénél, a régészeti leletmentésen, másrészt novembertől talán nyugodtan tud majd aludni: nem a forgalmat már alig elviselő háza mellett fognak eldörögni a teherautók. Az üzlettulajdonosok viszont aggódnak a forgalmuk miatt.

Forrás: http://www.fmh.hu/cimlapon/20110325_elkerulo_62_es
Szerző: Pekarek János

Nem a születésen múlik...

Perkátiak azt mondják, hogy náluk valóra vált a csigákról szóló régi vicc: az úttest másik oldalára születni kell.

Perkátiak azt mondják, hogy náluk valóra vált a csigákról szóló régi vicc: az úttest másik oldalára születni kell...

Való igaz, a Perkáta központján átvezető 62-es főúton átkelni felér egy rémálommal. Kamion kamion hátán a nehezen belátható, kanyargós, emelkedős, szűk faluközponti részen. Ráadásul a sebességkorlátozást is csak ritkán tartják be: a negyven kilométer/órát előíró táblára fittyet hányva robognak. Mint a minap az a kukoricát szállító, pótkocsis teherszerelvény, amely az utak védőszentjének, Nepomuki Szent Jánosnak a szobránál beleborult az árokba - nyilván negyvennel.

De már csak november végéig kell kibírni!

Addigra elkészül a falut északról elkerülő, kétsávos, 5,8 kilométeres útszakasz, a község déli határától, az Adony felé ágazó kereszteződésben kiépített körforgalmi csomóponttól a szabadegyházi ipartelepre vezető egyenes útszakaszba csatlakozva, Kisperkáta mellett átkelve a Cikolai-vízen.

Az építkezés néhány hete gőzerővel zajlik: a Porr Kft. emberei és gépei teljes lendülettel dolgoznak, amint ezt fényképeink is mutatják.

Velük mintegy versenyezve iparkodnak a régészek, a Magyar Nemzeti Múzeum munkatársai, leleteket mentve. Eddig a készülő patakhíd nyomvonalában a domb keleti oldaláról leereszkedve sorrendben a középkori Perkáta egyik telephelyét találták meg, a templommal és körülötte a temetővel, lejjebb egy bronzkori településre, még lejjebb egy kelta falura bukkantak, s már a patak nyugati oldalán egy újkőkori település nyomait is megtalálták.

Távolságban nem sokat rövidít majd a Székesfehérvár és Dunaújváros közötti úton a készülő megkerülő szakasz, hiszen a falun belüli út is nagyjából hat kilométer, a sok kanyar miatt.

Azonban az, hogy időben és közlekedésbiztonságban mennyit számít majd, szinte felmérhetetlen! Sok család okkal aggódott, amikor reggel iskolába engedte a gyerekét: az úton csak futva lehetett átmenni. Nyugdíjasok sokszor már meg sem kísérelték ezt. S akkor még a zajról, a rezgésről, az éjszaka is nagy sebességgel átzúgó, sok tonnás teherszerelvényekről nem is beszéltünk.

Érdekes azonban, hogy mihelyt eldőlt: a legalább húsz éve mindenki által várva várt, s igen régóta késésben lévő elkerülő út végre elkészül, rögtön felerősödött a községben az elkövetkezendő idők gazdasági kilátásai miatti erőteljes aggódás.

Meghal ez a falu, ha senki nem hajt át rajta!

Értve ez alatt, hogy a boltok, vendéglők, kulturális intézmények tönkremennek, de legalábbis kongani fognak az ürességtől, ha mindenki (szó szerint) elkerüli a községet.

Én ugyan nem tudok olyan emberről, aki akár Szabadegyházáról is Perkátára járna át bevásárolni, netán Székesfehérvárról Dunaújvárosba menet vagy fordítva itt állt volna meg ebédelni, de ha a helyiek így érzik, akkor a kérdést fel kell tenni. A válaszokat Így látják olvasóink című, mellékelt rovatunkban olvashatják.

Az viszont bizonyos, hogy egy sor, eddig enyhén szólva feltáratlan terület hirtelen nagy értékre tesz szert. Például a kisperkátai kúria környéke, ahova egykor horgásztavat álmodtak a község vezetői, s ahol nemrég halt ki az utolsó lakos. Most birkák szemlélhetik majd innen az elzúgó gépjárműforgalmat.

Ha a szabadegyházai ipartelepet, valamint Seregélyest is (a tervek szerint mindkettőt délről) elkerülő út megépül, akár felére is rövidülhet a két nagyváros közti menetidő.

Forrás: http://www.dh-online.hu/fooldal-fokuszban/20110326_nem_a__szuletesen_mulik

A Perkátát elkerülő út közműkiváltása

Perkátát elkerülő út közműkiváltása

Perkátát elkerülő út közműkiváltása

Perkátát elkerülő út közműkiváltása

Perkátát elkerülő út közműkiváltása

Forrás: PEGÁZ Kft.


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató