DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Folyik a Perkátai Életút Projekt kivitelezése

2010. szeptember 20-án megkezdődött a Perkátai Életút Projekt kivitelezése. A budapesti székhelyű LAURUS-DUO Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. emberei és alvállalkozói vonultak fel az építési területre, amelynek a nagyvenyimi székhelyű BAU-MEDI-PLAN Egészségvédő Mérnöki Bt. a műszaki ellenőre. A projekt az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program keretében valósul meg, az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap finanszírozásával. A támogatás mértéke meghaladja a 35 millió Ft-ot. A tervek szerint november 30-ig kell elkészülnie a sétánynak, platánsorral övezve.

A projekttel összefüggésben bemutatjuk a következőkben az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapot.

Perkátai Életút Projekt

Forrás: perkata.hu

A következő képeket Vigh György (Suli-Soft-Design) készítette 2010. október 9-én.

Perkátai Életút Projekt 2010

Perkátai Életút Projekt 2010

Perkátai Életút Projekt 2010

Perkátai Életút Projekt 2010


Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap

Az FVM által készített és 2006. augusztusában nyilvánosságra hozott Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv alapján az agrár-vidékfejlesztés nemzeti fejlesztési irányai (prioritásai) az alábbiak szerint kerültek meghatározásra:

  • a mezőgazdaság, az élelmiszer-feldolgozás és erdészeti szektor versenyképességének javítása, a strukturális feszültségek enyhítése, a termelési szerkezetváltás elősegítése;
  • a versenyképes agrárgazdaság humán feltételeinek megteremtése, különös tekintettel az innovációs készség a piacorientált szemlélet elterjedésére;
  • a fenntartható termelés és földhasználat garanciáinak erősítése;
  • a vidéki foglalkoztatási feszültségek csökkentése, a vidéki jövedelemszerzési lehetőségek bővítése, illetve a vidéki életminőség javítása, a szolgáltatásokhoz való hozzáférés javítása a vidéki települések lakosainak;
  • helyi közösségek fejlesztése.

A nemzeti fejlesztési irányok figyelembe vételével az EMVA támogatásai az alábbi csoportokra (tengelyekre) oszthatók:

I. tengely:
A mezőgazdaság, az élelmiszer-feldolgozás és erdészeti ágazat versenyképességének javítása. A tengely támogatásai elsősorban a termelési szerkezet átalakításának segítségével, minőségi termékek előállításának támogatásával, az innovációs tevékenység ösztönzésével, a szakképzés megerősítésével, illetve az infrastruktúra fejlesztésével célozzák a mezőgazdasági ágazat versenyképességének növelését.

II. tengely:
A környezet és a vidék állapotának javítása. Ezen tengely keretében olyan intézkedések kerülnek meghirdetésre, amelyek különböző agrár-környezetgazdálkodási programok bevezetésén, a Natura 2000 hálózathoz kapcsolódó támogatásokon, illetve a mezőgazdasági területek erdősítésén keresztül biztosítják a mezőgazdasági földterületek, illetve a természeti erőforrások fenntartható felhasználását.

III. tengely:
Az életminőség javítása a vidéki területeken és a diverzifikáció ösztönzése. Ez az intézkedéscsoport a vidéki jövedelemszerzési lehetőségek bővítését, illetve az épített és természetes vidéki környezet megőrzését és megújítását célozza azáltal, hogy támogatást nyújt a mezőgazdasági vállalkozásoknak tevékenységük diverzifikálására, mikro-vállalkozások létrehozására és fejlesztésére, a vidéki turizmus ösztönzésére, a vidéki örökség megőrzésére és korszerűsítésére, illetve vidéki gazdasági és lakossági szolgáltatások igénybevételére.

IV. tengely: LEADER.
A LEADER program helyi fejlesztési stratégiák megvalósítását ösztönzi a belső erőforrások innovatív és hatékony helyi felhasználásán, az életminőség helyi sajátosságokon alapuló növelésén keresztül, széleskörű helyi partnerségre alapozva. A program keretében a vidéki települések Helyi Vidékfejlesztési Közösségekké szerveződnek, és öntevékenyen határozzák meg helyi vidékfejlesztési stratégiájuk alapjait.

Az EMVA forrásainak megoszlása a különböző tengelyek között előreláthatóan a következőképpen alakul:

Tengely
Forrás-
megoszlás
(%)
I. tengely
47.0
II. tengely
32.0
III. tengely
11.5
IV. tengely
5.5
Technikai segítségnyújtás keret *
4.0

* = A technikai segítségnyújtás keret a program végrehajtását segíti elő a programban közreműködő szervezetek tevékenységének támogatásával, kommunikációs kampány finanszírozásával stb.

Az EMVA kapcsán a következőkre fontos felhívni a figyelmet:

  • Az EMVA - szemben elődjével, az Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Programot (AVOP) finanszírozó EMOGA Orientációs Részleggel - besorolása alapján nem számít Strukturális Alapnak, ezért az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program sem számít operatív programnak az NFT 2 keretében. Tartalmilag azonban számos helyen csatlakozik a többi operatív programhoz, illetve azokhoz hasonló fejlesztési célokat fogalmaz meg.
  • A vidékfejlesztési programot végrehajtó intézményrendszer is eltér a többi operatív programétól: az Irányító Hatóság a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, míg a Kifizető Ügynökség, azaz a kérelmekkel kapcsolatos végrehajtási feladatokat ellátó szerv a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
  • A SAPARD elő-csatlakozási alap, illetve a 2004-2006. között működő AVOP program végrehajtási tapasztalatai alapján a hatóságok az EMVA támogatásokkal kapcsolatos eljárásrendet a korábbiakhoz képest radikálisan egyszerűsíteni szándékoznak. A jogosultsági és támogatási feltételek meghatározásában elmozdulás történik a normativitás irányába, ami megkönnyíti a kérelmezők dolgát, csökkenti a szubjektivitást a kérelmek kiértékelésének folyamatában, növeli a források felhasználásának átláthatóságát. A pályázatok benyújtására előre megadott időszakok állnak majd rendelkezésre, így jobban tervezhetővé válik a dokumentumok feldolgozásához szükséges erőforrás.
  • Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Programot az Európai Unió illetékes szervei hagyták jóvá; az első kérelmek benyújtására 2007. áprilisában kerülhetett sor.

Forrás: http://eupalyazatiportal.hu/europai_mezogazdasagi_es_videkfejlesztesi_alap/


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató