Településmarketing és média
A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) egyhetes képzést tartott Településmarketing és média címmel helyi lapok, honlapok szerkesztőinek és intézmények kommunikációs szakembereinek. A Békés megyei Kardoskútra 8 megye 17 településéről összesen 22 résztvevő érkezett Gönczi Mária szakmai vezető felhívására.
Én egy kedves kolléganőm tájékoztatása alapján jelentkeztem erre a kurzusra, mivel munkakörömnél fogva napi kapcsolatban vagyok mind a papíralapú, mind az online médiával. Továbbá az általam gondozott alternatív honlap olyan jelentős fejlődésen ment keresztül az elindulása óta, hogy úgy éreztem ennek a szakmai képzésnek csak hasznát vehetem. Jók voltak a megérzéseim, mert a tanfolyam végeztével elmondhatom, hogy nem sajnálva az időt, sokszor napi 12-14 órában, nagyon alapos, információkban gazdag tanulási folyamatban vettem részt.
A bentlakásos képzést a MÚOSZ Helyi Lapok Szakosztálya és a Média Provincia Kulturális Egyesület szervezte meg. Kardoskút Község Önkormányzata és a MÚOSZ támogatásával, míg a Bálint György Újságíró Akadémia szakmai egyetértésével járult hozzá a továbbképzés sikeréhez.
A tanfolyam keretében a helyi lapok szerkesztése, tördelése mellett az online újságokkal és a településmarketinggel kapcsolatos tudnivalókra is kitértek az előadók. A fotózás alapjaitól kezdve a protokolláris ismereteken keresztül az új médiatörvényig számos témáról hallottunk igen érdekes előadásokat. Neves előadók (Görög Ibolya, Gönczi Mária, Dr. Petróczi Gáborné Barna Ildikó, Dr. Halák László, Kleer László, Nagy Gábor Miklós) plántálták belénk az új ismereteket.
A tanfolyam végén elkészítettük a Kardoskúti
Hírmondó című helyi lap soron következő számát, amelyhez egy országúti
kerékpárosról szóló írásommal és három általam készített fényképpel járultam
hozzá. A lap, ide kattintva
pdf állományként letölthető és olvasható. Ezen kívül Kardoskút honlapján naponta
megjelent egy képes összefoglaló az éppen aktuális tevékenységeinkről. Az érdeklődők
ezen
a linken olvashatják el a napi összefoglalókat (a csütörtökit írtam én),
és tekinthetik meg Rajki Judit fényképeit (a fenti csoportkép
is az ő munkája).
A képzés zárásaként július 3-án, vasárnap a MÚOSZ elnöke, Eötvös Pál a helyi sajtó helyzetét elemezte, majd Ramasz Imre polgármesterrel együtt átadta a hallgatóknak a képzés elvégzését igazoló tanúsítványt.
Őszintén bevallom, hogy korábban nem tudtam, hogy létezik e község. Most az egész települést örökre a szívembe zártam, mindenestül, emberestül, beleértve a képzésen résztvevőket is! Nem fogom elfeledni soha! Fájó szívvel, új barátokat szerezve, hasznos ismeretekkel gazdagodva tértem haza...
Vigh György
A képzés visszhangja
Napló-Online - Schvarzkopf Anita >>>
Nagyalásony Online - Sörösné Kolonics Erzsébet >>>
OrosCafé - Melich Krisztina >>>
Kardoskút honlapja - Varga Pál >>>
NETNYÚZ-BATTONYA - Ötvösné Oláh Szilvia >>>
FELHÍVÁS
A legközelebbi Településmarketing és média képzés 2011. augusztus 22-28. között lesz Földesen (Hajdú-Bihar megye), a Szabadidőközpont és Strandfürdő területén.
A képzés tájékoztatója és a jelentkezési lap letölthető pdf állományként.