DÁTUM / NÉVNAP


HIRDETÉSEK

Szőke Imre e.v.
2431 Perkáta
Dr. Baráth Károly u. 51/A
+36 (30) 378 5478
imre.szoke19[at]gmail.com

Hosnyánszki László klíma- és villanyszerelés Perkátán és környékén

PatikaPlus Gyógyszertár Dunaújváros Tesco

B&D Kft - Dunaújváros

Suli-Soft-Design: a webes alkalmazások akadálymentesítője

József Attila Könyvtár Dunaújváros

A Perkáta Online az MTI hivatalos hírfelhasználója

legifotok.hu - Magyarország a magasból

VighFoto - esküvő, koncert, rendezvény fotózás

Amilyen a mosdó, olyan a törölköző!

A Magyar Önkormányzatok Szövetsége (MÖSZ) és a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) közös szervezésében rendezték meg ma az „Önkormányzati médiakommunikáció” című konferenciát. Dr. Gémesi György, a MÖSZ elnöke köszöntője során felvázolta a rendezvény célját, jelentőségét, majd átadta a szót Tóth Károlynak, a MÚOSZ elnökének, aki az interjúalany felkészítésére vonatkozóan, a médiaszerepléssel és az interjúkészítéssel összefüggésben adott nagyon hasznos tanácsokat. Kiemelte, hogy mire kell ügyelnie az önkormányzat részéről nyilatkozónak, illetve a riporternek.
Nagy Gábor Miklós médiaszakértő „lehetetlen küldetésként” vázolta fel miért kell jelen lenni a hálón, illetve mi és hogyan jelenjen meg az önkormányzat honlapján. Az internetes megjelenés formáinál konkrét példákon keresztül világított rá a honlapok mellett a hírlevelek, az on-line sajtókapcsolatok, a hirdetések, a linktárak, a közösségi oldalak, valamint a blogok jelentőségére, az azokban rejlő kommunikációs lehetőségekre. Jakob Nielsent idézte: „A web a figyelem iparága, ahol a fő fizetőeszköz a felhasználó ideje. Mit néznek meg, hajlandók elidőzni, és hova fognak később visszatérni?”
Porcsin Zsolt újságíró az önkormányzati kommunikáció gyenge pontjaira fókuszált egy blogger szemével. Előadásában elmondta, hogy az alternatív médiumok (honlap, blog, nyílt fórum) sokszor olyan hiteles információkkal bírnak, amiről nincs tudomása az érintett önkormányzatnak, ezért érdemes azok tartalmára is odafigyelni. Éppen ezért a professzionális média mellett az alternatív, helyi médiumokat (honlap, blog, fórum) is be kell vonni az önkormányzati kommunikációba. Sőt, nem szabad megkülönböztetni a kettőt!
Merza Péter pszichológus, újságíró azt foglalta össze, hogy miként célszerű kommunikálni válságos helyzetben, illetve együttműködni a sajtóval. Eddig szerzett tapasztalatait felhasználva bemutatta az egyén (polgármester) válságától a helyi, területi, országos jelleget öltő válságokig bezárólag azok kezelését. Sajnálatos aktualitásként beszélt a bostoni tragédia kommunikálásáról is. A már megismert és bizonyított törvényszerűségekből levonható, hogy minden „rossz” helyzet azonos képlet szerint működik a pszichológiai folyamatát tekintve! Jellegétől függőn kell felkészülni a válságkezelésre. Nem árt, ha egy polgármester előrelátó, és a rábízott emberek érdekeit képviseli, megfelelő módon ápolja az önkormányzati ügyeket, széleskörű, megbízható, de nem befolyásolt kapcsolatok kialakítására, gondozására törekszik, a kívülről jövő kritikákat objektív módon elemzi, s nem utolsó sorban körültekintően reagál. Egy újságíró akkor lehet ehhez megfelelő partner, ha kitartó, a rendelkezésre álló információkat körültekintően, objektív hatékonysággal dolgozza fel.
Szabó Krisztina, a Hegyvidéki Önkormányzat kommunikációs vezetője a közösségépítés modern eszközeit mutatta be a kommunikáció szemszögéből. A közigazgatás imázs-formálásra világított rá. Arra mutatott rá, hogy egy önkormányzatot is fel lehet építeni, mint egy márkát (brand)! Ennek során ugyanúgy jelentősége van a PR-nak és marketingnek. Fontos ehhez a jó együttműködés a helyi és a nemzeti médiumokkal. Előadása során kitért azokra a forradalmi újításokra, amelyek a polgárok tájékoztatását, kényelmét szolgálják (előzetes regisztráció mellett ingyenes sms az UV-B sugárzás egészségre káros szintjének elérésekor, élő online ügyfélszolgáltatás - ügyintézés fotelból, az önkormányzat honlapján keresztül Skype kommunikációhoz hasonló ingyenes elérés, stb.). Bevonták a kommunikációba a Facebookot is. Budapesten a második legnagyobb önkormányzati közösségi oldal. Megújították a honlapjukat, egyszerűbbé téve azon a navigációt, sőt Váczi János alpolgármester „életmód” blogot üzemeltet. Olyan alkalmazást fejlesztettek ki okostelefonra, amely lehetővé teszi a kerületi polgárok szinte teljes körű tájékoztatását (500 fénykép, 450 információs oldal térképekkel, aktuális hírekről, eseményekről, ügyeletes gyógyszertárakról, stb.).
Péterfi Csaba Gödöllő Város Önkormányzatának kommunikációs igazgatója a szóvivő, a sajtóreferens munkamódszereiről tartott előadást. Többek között elmondta, hogy a polgármester a település arca, akinek kötelessége jó kapcsolatot kiépítenie, illetve ápolnia a sajtóval. Nyilatkozataival az adott lakosságot képviselve kell hitelesen építenie a település imázsát. Ha kell, akkor önkritikát is gyakorolnia kell, mivel ő is ember. Mondandóját a címben szereplő közmondással összegezte. Érdemes megjegyezni!
A konferenciát záró előadásában Dr. Gémesi György, Gödöllő polgármestereként a pozitív és negatív sajtótapasztalatokat foglalta össze. A helyi demokrácia jelentőségéről beszélt, különös tekintettel a kommunikációs kavalkádra. Elmondta, hogy a lokális kommunikáció település-specifikus. Az elmúlt 20 év sikerei a megfelelő kommunikáció érdeme is. Nem mindegy, hogy kit akar megszólítani, kihez akar szólni, mit akar mondani. Kitért a helyi újságra is. Abban elsősorban mindig a helyi problémákkal kell foglalkozni, a helyi emberek sorsát kell bemutatni. Kiemelte: „a sajtóval iszonyatosan fontos a korrekt kapcsolat”. Egyből hozzátette, ehhez persze felkészültnek, hitelesnek kell lenni.
Tóth Károly zárszavával fejeződött be a konferencia.

Budapest, 2013. április 16.

Vigh György (HCJD & HLSZ)

A szerző felvételei a konferenciáról

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Balról jobbra: Tóth Károly és Dr. Gémesi György

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Tóth Károly

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Nagy Gábor Miklós

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Porcsin Zsolt

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Merza Péter

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Szabó Krisztina

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Péterfi Csaba

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Dr. Gémesi György

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)

Önkormányzati médiakommunikáció - 2013.04.16. (fotó: Vigh György)


Ez egy ingyenes Dreamweaver sablon, amelyet a JustDreamweaver.com készített.

Impresszum      Adatkezelési tájékoztató